Strašlivý Deathwing padnul do prachu
rozsekán meči naší bandy!
Je čas meditovat a těšit se
co nás čeká u strýčka Pandy?
Když jsem před dvěma roky psal přihlášku do jedné dnes už zapomenuté guildy, netušil jsem, že se čirou náhodou stávám účastníkem zrodu guildy zcela nové, která se jednou probojuje na druhé místo progressu na Drak'thulu, ani že se stanu raid leadrem jejího 25man raidu a nakonec i jejím GM. Proto bych chtěl nejprve poděkovat Vám všem, stávajícím i bývalým členům Tangled Wire, kteří jste se účastnili tohoto již dva roky trvajícího projektu a umožnili jste mi tak prožít tu spoustu vynikajících herních vítězství i infarktových situací... (no však už mě znáte že
)
Již ve WotLK se náš 25man raid dokázal dostat na pátou pozici na serveru zabitím LK 25HC a na tento úspěch jsme se rozhodli navázat i v Cataclysmu. Hodnotit PVE kontent celého datadisku je obtížné, co člověk to jiný názor, nicméně já osobně jsem byl příjemně překvapen propracovaností encounterů a celkově vyšší náročností PVE kontentu. Další velkou změnou byl nový model healingu. Najednou si healeři museli dávat pozor na manu a zároveň používat všechny skilly, které jejich classa měla k dispozici. Přidejte k tomu boss ability, které již nešly přehealovat natož ignorovat, a najednou se musel celý raid, jeden každý hráč, naučit na každém encounteru správně reagovat. První Cataclysm raidy překvapily některými originálními mechanikami, Firelands nám ukázaly co je to hýbat se za boje, aby nám nakonec Ragnaros předvedl co vlastně znamená slovo koordinace. V tomto ohledu zpět se Dragon Soul zdá jako poměrně statický raid, nicméně zde do hry ještě více vstoupila nutnost koordinace raid cooldownů, rozdělení dps a především kolektivní hry.
Právě kolektivní hra se nakonec ukázala být naší nejsilnější stránkou. Nestačí mít jen potřebné tps/dps/hps. Důležité je hrát tak, abyste svému spoluhráči dokázali ulehčit jeho úlohu a on to samé udělal pro Vás. Schopnost přispět k taktice svým postřehem, doporučením nebo pokynem na TSku je to hlavní, co jsem na našem raidu oceňoval nejvíce. Na žádném encounteru není možné řídit raid centrálně. Jedině kolektivní spolupráce všech je to, co vede k úspěchu, protože každý hráč vidí encounter z jiného úhlu. Jen díky této spolupráci a komunikaci můžeme i při omezeném raidovacím čase dosahovat výsledků, za které by se nestyděla leckterá HC guilda.
Cataclysm s sebou přinesl nejen nové raidy, ale také guild perky a achievementy. To nás dovedlo k rozšíření guildy o PvP sekci, která se sice v PR moc neprojevuje, ale zato si stabilně drží první místo v Rated BG na serveru. Dále došlo ke sloučení raid locku mezi 10man a 25man verzí a sjednocení dropů, čímž se z 10man stal plnohodnotný raid. Již na začátku Cataclysmu vznikl zárodek 10man sekce, progresující hard módy. Ve Firelands pak 10man sekce dokázala některé bosse vyprogressovat dříve než 25man a v Dragon Soulu pod vedením Aveho ukázala co v ní je. Pokud nepočítám Morchoka dokázala 10tka zabít čtyři bosse ze sedmi dříve než 25man raid. Můžeme se dohadovat o tom, že ne vždy je obtížnost obou verzí na stejné úrovni (Hagara a Madness jsou nepochybně lehčí v 25man verzi, zatímco Ultraxion a Yor'sahj jsou lehčí v 10man verzi), nicméně oba raidy dokázaly vybojovat druhé místo nejen v celkovém progressu, ale i v 25 a 10man verzi. Zde je bohužel škoda, že wowprogress.com neukazuje správně 10man killy pokud je 25man zabil dříve. Nejvýraznějším úspěchem 10tky je bezesporu druhý server kill Spine of Deathwing, první v 10man verzi.
Celkově jsme v Dragon Soul raidu získali World rank #682, v 25man verzi #233.
Děkuji všem raiderům za trpělivost, snahu a skill. Za pohled na Ragnarosovy nohy i Sinestřiny koule. Děkuji našim oficírům za organizaci jednotlivých částí raidu. Děkuji Pedrovi za předchozí vedení guildy a odkaz na který jsme mohli navázat. Děkuji 10man sekci za její progress. Děkuji PvP sekci za 1. místo v RGB. Děkuji všem co běhali dokola dungeony a daily questy, abysme dali jako první na serveru guildovní level 25.
Jak už řekl Lokki, tohle vše jsme dokázali jako guilda. Ne jako jednotlivci ale jako guilda. Děkuji všem kdo k tomu přispěli!
A teď už na koně/vlky/ptáky/nosorožce..... a vzhůru na ušaté, chlupaté... oh whatever.
TANGLED WIRE!!!
12th March 2012, 09:05 Zip